Yavaş internet hızı, genellikle kötü bir zayıflama ve SNR marj rakamının bir sonucudur  ADSL/VDSL hattı  ile sorun yaşayan bu kullanıcılardan  biriyseniz , o zaman doğru yerdesiniz. Son zamanlarda bir ADSL/VDSL hattı kurdunuz ve yavaş bir internet hızı mı elde ediyorsunuz? Bazen çizgi düşüyor ve merak ediyorsunuz… Neden ?!

ISS’ler, belirli bir bant genişliğine kadar ADSL/VDSL hızı sunuyor ; 1MB, 2MB, 4MB, 8MB, 24MB, 50Mbit, 100Mbit olabilir. İnternet hızı , bu yazının sonraki birkaç bölümünde açıklamayı planladığım birçok faktöre bağlıdır.

Yavaş internet hızı ve mesafesi

Hat zayıflamasını hiç duydunuz mu? Teknik jargonun bir kısmını dışarıda bırakarak, Hat zayıflatma figürü, sizinle ADSL/VDSL sağlayıcısının değişimi arasındaki mesafeyi açıklar. DBs cinsinden ifade edilir ve bu numarayı ev / kurumsal yönlendiricinizin ADSL/VDSL istatistiklerinde kontrol edebilirsiniz . Kısacası, bu sayı ne kadar düşükse o kadar iyidir:

20dB ve altı olağanüstü
20dB – 30dB mükemmel
30dB – 40dB çok iyi
40dB – 50db iyi
50dB ve üstü kötü

ADSL/VDSL hattınızın “yavaş internet hızı”, zayıflamadan doğrudan etkilenir. Ne yazık ki, ADSL/VDSL değişimine daha yakın yeni bir yere taşınmak dışında düşük zayıflama rakamıyla ilgili hiçbir şey yapamazsınız.

Hattın gürültülü mü? SNR ve SNR metriğini kontrol edin!

Hiç gürültülü bir sokakta 100 metre uzaklıkta bulunan bir arkadaşınızla konuşmayı denedin mi? Bahse girerim seni duymakta zorlanırdı. Sokak boş olsaydı, işitme yetenekleri büyük ölçüde net olurdu. Bir cadde gibi, ADSL hatları gürültüye duyarlıdır. Bunun nedeni elektromanyetik gürültü (arabalar, müzik, havlayan köpekler) veya ADSL değişiminin yükü (konuşan insanlar) olabilir.

Sinyal-gürültü oranı (SNR) , ev / kurumsal modeminizin ADSL istatistiklerinde kontrol edebilirsiniz. Bu sayı  dB olarak ifade edilir ve konuşma gücünüz (sinyal) ile sokağın gürültü gücü (gürültü) arasındaki ilişkiyi anlatır. Bu sayı ne kadar yüksek olursa, konuşma sesiniz gürültüden daha iyi performans gösterdiği için o kadar iyidir.

10dB ve altı kötü
11db – 20dB iyi
20dB – 28dB mükemmel
29dB ve üstü olağanüstü

Sinyal-gürültü oranı (SNR) rakamının yerine (veya ek olarak) bazı yönlendiriciler  , gerçek SNR ile belirli bir “de senkronize etmek için gereken SNR arasındaki fark olan sinyal-gürültü sınırını (SNR Marjini) görüntülüyor.  hız ”:

gerçek SNR = 44dB
SNR , 8Mb’de senkronizasyon için = 35dB
SNR MARGIN = 44-35 = 9dB

Daha yüksek bir sayı daha iyidir ve 6dB’nin altındaki sayılar sorunlara neden olabilir. Hattın belirli bir hızda çalışması için sahip olmanız gereken SNR dB değerini bilmeniz gerekmediğinden, marj rakamını kullanarak hattınızın kabul edilebilir bir SNR seviyesinde olup olmadığını anlamak daha kolaydır. Sadece 6 dB’nin üzerinde iyi iş çıkardığınızı bilmelisiniz.

Muhtemelen düşündüğünüz gibi gürültü, çeşitli kaynaklara göre bir değişir. Yoğun saatlerde, sağlayıcınızın DSLAM’ı kalabalıklaştıkça (sokakta konuşan insanlar) gürültü artar ve SNR marjı kötüleşir. Floresan ışık kaynakları, telefon hattınıza takılı telefon cihazları, annenizin pasta karıştırıcısı, bunların hepsi SNR marjını azaltabilir. Neyse ki, SNR marjını iyileştirmek için yapabileceğiniz bazı şeyler var:

  1. Düşük SNR marj rakamlarını yönetmek için yeterince iyi bir modem satın alın
  2. Modeminize ve aynı hatta kurulu her telefon cihazına kaliteli bir ADSL/VDSL filtresi kurun
  3. Bazı sağlayıcılar diğerlerinden daha az kalabalık olduğundan ADSL/VDSL sağlayıcısını değiştirmeye çalışın. ISP’leriyle nasıl performans gösterdiklerini görmek için komşularınızla görüşebilirsiniz.
  4. Hattın takılı olan prizinizi daha kalitelisi ile değiştirin ve kablonun ona uygun şekilde sonlandığını kontrol edin.
  5. Bina içi kablolamayı değiştirin. Zayıf, düşük kaliteli telefon kabloları, hatta gürültüye neden olabilir. Sadece modemi (geçici olarak) doğrudan bina giriş noktasına (muhtemelen bodrumda) yerleştirerek ve modemin istatistiklerini kontrol ederek, bina içi kablolama ile ilgili bir sorununuz olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.