İçindekiler
SNR marjı, satır zayıflaması, ADSL ve yavaş internet hızı
Yavaş internet hızı, genellikle kötü bir zayıflama ve SNR marj rakamının bir sonucudur . ADSL/VDSL hattı ile sorun yaşayan bu kullanıcılardan biriyseniz , o zaman doğru yerdesiniz. Son zamanlarda bir ADSL/VDSL hattı kurdunuz ve yavaş bir internet hızı mı elde ediyorsunuz? Bazen çizgi düşüyor ve merak ediyorsunuz… Neden ?!
ISS’ler, belirli bir bant genişliğine kadar ADSL/VDSL hızı sunuyor ; 1MB, 2MB, 4MB, 8MB, 24MB, 50Mbit, 100Mbit olabilir. İnternet hızı , bu yazının sonraki birkaç bölümünde açıklamayı planladığım birçok faktöre bağlıdır.
Yavaş internet hızı ve mesafesi
Hat zayıflamasını hiç duydunuz mu? Teknik jargonun bir kısmını dışarıda bırakarak, Hat zayıflatma figürü, sizinle ADSL/VDSL sağlayıcısının değişimi arasındaki mesafeyi açıklar. DBs cinsinden ifade edilir ve bu numarayı ev / kurumsal yönlendiricinizin ADSL/VDSL istatistiklerinde kontrol edebilirsiniz . Kısacası, bu sayı ne kadar düşükse o kadar iyidir:
20dB ve altı olağanüstü
20dB – 30dB mükemmel
30dB – 40dB çok iyi
40dB – 50db iyi
50dB ve üstü kötü
ADSL/VDSL hattınızın “yavaş internet hızı”, zayıflamadan doğrudan etkilenir. Ne yazık ki, ADSL/VDSL değişimine daha yakın yeni bir yere taşınmak dışında düşük zayıflama rakamıyla ilgili hiçbir şey yapamazsınız.
Hattın gürültülü mü? SNR ve SNR metriğini kontrol edin!
Hiç gürültülü bir sokakta 100 metre uzaklıkta bulunan bir arkadaşınızla konuşmayı denedin mi? Bahse girerim seni duymakta zorlanırdı. Sokak boş olsaydı, işitme yetenekleri büyük ölçüde net olurdu. Bir cadde gibi, ADSL hatları gürültüye duyarlıdır. Bunun nedeni elektromanyetik gürültü (arabalar, müzik, havlayan köpekler) veya ADSL değişiminin yükü (konuşan insanlar) olabilir.
Sinyal-gürültü oranı (SNR) , ev / kurumsal modeminizin ADSL istatistiklerinde kontrol edebilirsiniz. Bu sayı dB olarak ifade edilir ve konuşma gücünüz (sinyal) ile sokağın gürültü gücü (gürültü) arasındaki ilişkiyi anlatır. Bu sayı ne kadar yüksek olursa, konuşma sesiniz gürültüden daha iyi performans gösterdiği için o kadar iyidir.
10dB ve altı kötü
11db – 20dB iyi
20dB – 28dB mükemmel
29dB ve üstü olağanüstü
Sinyal-gürültü oranı (SNR) rakamının yerine (veya ek olarak) bazı yönlendiriciler , gerçek SNR ile belirli bir “de senkronize etmek için gereken SNR arasındaki fark olan sinyal-gürültü sınırını (SNR Marjini) görüntülüyor. hız ”:
gerçek SNR = 44dB
SNR , 8Mb’de senkronizasyon için = 35dB
SNR MARGIN = 44-35 = 9dB
Daha yüksek bir sayı daha iyidir ve 6dB’nin altındaki sayılar sorunlara neden olabilir. Hattın belirli bir hızda çalışması için sahip olmanız gereken SNR dB değerini bilmeniz gerekmediğinden, marj rakamını kullanarak hattınızın kabul edilebilir bir SNR seviyesinde olup olmadığını anlamak daha kolaydır. Sadece 6 dB’nin üzerinde iyi iş çıkardığınızı bilmelisiniz.
Muhtemelen düşündüğünüz gibi gürültü, çeşitli kaynaklara göre bir değişir. Yoğun saatlerde, sağlayıcınızın DSLAM’ı kalabalıklaştıkça (sokakta konuşan insanlar) gürültü artar ve SNR marjı kötüleşir. Floresan ışık kaynakları, telefon hattınıza takılı telefon cihazları, annenizin pasta karıştırıcısı, bunların hepsi SNR marjını azaltabilir. Neyse ki, SNR marjını iyileştirmek için yapabileceğiniz bazı şeyler var:
- Düşük SNR marj rakamlarını yönetmek için yeterince iyi bir modem satın alın
- Modeminize ve aynı hatta kurulu her telefon cihazına kaliteli bir ADSL/VDSL filtresi kurun
- Bazı sağlayıcılar diğerlerinden daha az kalabalık olduğundan ADSL/VDSL sağlayıcısını değiştirmeye çalışın. ISP’leriyle nasıl performans gösterdiklerini görmek için komşularınızla görüşebilirsiniz.
- Hattın takılı olan prizinizi daha kalitelisi ile değiştirin ve kablonun ona uygun şekilde sonlandığını kontrol edin.
- Bina içi kablolamayı değiştirin. Zayıf, düşük kaliteli telefon kabloları, hatta gürültüye neden olabilir. Sadece modemi (geçici olarak) doğrudan bina giriş noktasına (muhtemelen bodrumda) yerleştirerek ve modemin istatistiklerini kontrol ederek, bina içi kablolama ile ilgili bir sorununuz olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.
Karar
Her iki dikkate almak gerekir zayıflama ve SNR marjı ADSL hattının kalitesini belirlemek için rakamlar. SNR kenar Şekil 6 dB üzerinde olmalıdır ve zayıflatma rakam bazı standartlarını karşılamalıdır.
Hız | Attenuation Zayıflama |
2 Mb | 69dB’nin altında |
4 Mb | 56 dB’nin altında |
8 Mb | 41 dB’nin altında |
16 Mb | 25 dB’nin altında |
21Mb | 20dB’nin altında |
Modemin muhtemelen yukarı akış(upload) ve aşağı akış(download) trafiği için istatistikleri görüntüleyeceğini unutmayın. Yukarı akış / aşağı akış hızı farklı olduğu için bu istatistikler farklı olacaktır. Ayrıca, sık sık bağlantı kesilmesine neden olabilecek SNR marjının 6dB’den düşük olduğu durumlarda, “abone olduğunuz hızı” düşürmeyi düşünün . Bu, SNR marjını ve dolayısıyla hat stabilitesini geliştirebilir.
Son olarak da modem bazı hata istatistiklerini gösterebilir. Bunlardan en önemlileri kayıplar, CRC ve HEC hatalarıdır. CRC, bozuk paketlerin tespit edilip yeniden iletildiği zaman ortaya çıkan hata kodudur. Kısa zaman içinde alınan çok sayıda CRC hatası, çıkış hızını belirgin şekilde düşürür. Bu da hatta çok fazla gürültü olduğunun bir belirtisi olabilir. Uç durumlarda ise bu durum santral ile bağlantının kopmasına sebep olabilir.
HEC hataları ise, veri aktarımı sırasında kullanılan eşzamansız aktarım modunun (ATM) başlık kısmında meydana gelen bir hatadır. 1 bitlik hatalar düzeltilebilir ancak düzeltilemeyen ve iptal edilen paketler HEC hatası olarak sayılır. Kısa zaman içinde alınan çok sayıda HEC hatası çıkış hızını belirgin şekilde düşürür ve hatta bağlantının stabilitesini bozabilir.
Kayıplar ise sinyal kaybını ifade eder. Kayıpların yüksek olması gürültünün fazla olduğunu işaret edebilir.